Hlavní menu
Přihlásit se
|
Reformátorští maniaci15. 12. 2010Dnes již je většině z nás jasné, že se naše země po listopadu 1989 dostala do rukou hordy polovzdělaných reformátorů, jimž nic není svaté. Nakolik jim chybějí vědomosti, znalosti a schopnost systémové práce, natolik naopak přímo překypují sebevědomím, přerůstajícím u mnohých až do nadutosti. Tito nám vládnou a dle toho to také vypadá!
Začněme školstvím. Protože vzdělanost národa je přece podle naší politické elity tou nejcennější hodnotou. Takže co v tom dokázali? Bohužel je již jasné, že v této oblasti se reformování ujali lidé, které nazvat "přičinlivými amatéry" by bylo velkou nadsázkou. Takoví lidé se obvykle v lidovém podání řadí mezi tzv. "iniciativní pitomce“! A jejichž činnost většinou vede ke katastrofám. A tak se skutečně stalo! Opravdoví pedagogové, kteří konečně našli odvahu, již přiznávají, že úroveň připravenosti absolventů našich škol poklesla velmi výrazně. Prokázala to i tzv. zkouška "státní maturity" [ jednoho z jejich reformních experimentů ] v níž přes 30% studentů vybraných gymnasií a středních škol odborných neuspěla! Prohnilost jejich nového školského systému prokázala nyní také řada afér některých nových "vysokých škol", které důvěryhodnost našeho školství víc než přijatelně poškodily. A když se dnes dostala konečně na veřejnost přes tři roky utajovaná zpráva, že jsme podle seriózních průzkumů s úrovní znalostí žáků a studentů našich škol i v oborech kde jsme v minulosti vynikali před celým světem (matematika, přírodní vědy atd.) upadli skoro až na roveň některým zaostalým rozvojovým zemím, kroutí naše politická elita nechápavě hlavou jak je to možné a ptá se, kdo za to může. Shrňme si nyní základní reformní nesmyslnosti učiněné v této oblasti v rámci reforem : · Na prvním místě to je, u škol základních a středních všech typů, zrušení jednotných osnov! Díky čemuž si zřizovatelé a ředitelé škol libovolně vytvářeli výukové programy podle svého, takže jakákoli srovnatelnost kvality škol stejného typu se de facto stala holou nemožností. · Na druhém místě je, že ministerstvo školství nejenom připustilo, ale i přímo podporovalo, vytváření spousty "soukromých škol" všech typů s často přímo fantastickým zaměřením, aniž by mělo od nich záruku kvality jejich pedagogických sborů! A dnes musíme konstatovat, že tyto školy kvalitu připravenosti absolventů nezaručují! Protože vše u nich je postaveno na většinou hodně vysokém školném, díky jemuž se na ně dostanou především adepti z řad těch bohatších a takové soukromá škola přece většinou nechá každého dobrého plátce zdárně projít, i kdyby měl po právu propadnout. Takoví absolventi se sice mohou prokázat honosným vysvědčením či dokonce i titulem, na které jim lidé většinou skočí, ale jejich kvalita bývává prabídná. · Samostatnou kapitolou je tzv. "státní maturita". Kterou ministerstvo připravovalo s milionovými náklady celé desetiletí a která jen ve "zkušební variantě" dokázala, že připravenost maturantů je víc než katastrofální! Již samo to, že "testy" byly stejné jak pro gymnázia, tak pro různé střední školy odborné, ukazuje kvalifikovanost, nebo lépe řečeno odbornou nekvalifikovanost těch, kteří to vše připravovali. A co by se mělo udělat, aby kvalita a výslednost našeho školství opět vzrostla ? Naše odpověď je jednoduchá : · Vrátit se k jednotným základním osnovám u všech druhů a typů škol, platných nevyvratelně jak pro školy veřejné, tak pro školy soukromé a tím zajistit srovnatelnost jejich kvality. · Obnovit systém státních maturit, který zaručoval u jednotlivých typů středních škol základní srovnatelnost kvality jejich výslednosti. Jistou zárukou neovlivnitelnosti bylo u těchto maturit v minulosti již samo to, že maturitní komisi vždy předsedal ministerstvem určený zkušený pedagog z jiného ústavu. A ty staré, našimi reformátory tak odsuzované "předlistopadové maturity", u nichž se témata pro písemky vyhlašovala prostřednictvím rozhlasu a kde studenti předem znali přehled zkušebních otázek, takže se na ně mohli cíleně připravit a při maturitě si pak své číslo otázky vytahovali z osudí, zcela určitě prověřilo úroveň připravenosti absolventa mnohem spolehlivěji, než nějakýsi formulář, v němž si student k otázce vybírá odpověď z několika možných! Nehledě k tomu, že daný systém důsledně rozlišoval, zda jde o gymnasium s humanitním zaměřením, nebo např. o chemickou průmyslovku a dle toho také proto existovalo několik variant seznamů zkušebních otázek! · Důsledně prověřit kvalitu a kvalifikovanost pedagogů u všech soukromých škol všech typů, tj. i škol vysokých, a tam kde nebude zaručena její úroveň srovnatelná se školami veřejnými (státními), těmto školám akreditaci zrušit. · A ještě něco. Obnovit bývalý systém učňovského školství ! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Poznámka pod čarou: Obdobné "pa-reformy", jako u školství, najdete prakticky u všech oblastí! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- © JTh. Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | |
Kalendář
Anketa
Jste pro znárodnění strategických firem (např. energetika, plynárny, vodárny,..) ?
Zásadně Ano (4148 hl.) Celkem hlasovalo: 17970
Transparentní účet
|
Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
na začátek stránky